ANCA LUPES

RECENZII MUZICALE CARE IMI PLAC [2]

M-am tot plans incolo si incoace ca nu se mai fac recenzii serioase de albume sau concerte. Prin “serioase” inteleg ca sunt scrise de oameni care au intai si intai o solida cultura muzicala, care pot judeca muzica prin prisma experientei in auditii muzicale (poate si in crearea sau interpretarea muzicii) si prezenta la concerte, care pot face referinte culturale menite sa-si poarte cititorii intr-o calatorie muzicala care sa le dezvolte propriul bagaj de cunostinte in domeniu. Recenzii scrise cu har si care folosesc un lexic bogat, in care atat laudele cat si criticile se sprijina pe argumente pertinente.

Dar pentru ca, nu-i asa, in loc sa te plangi mai bine cauti o solutie, m-am decis ca in fiecare saptamana sa va propun cateva recenzii pe care le voi cauta (sau care ma vor gasi ele pe mine) pe net.

De ce oare fac un astfel de demers (exprimare pretentioasa pentru “de ce imi pierd timpul cu asta”)? Pentru ca eu cred cu tarie ca o recenzie bine scrisa poate indrepta un om intr-o directie muzicala pe care n-a cercetat-o pana acum, poate folosi unui artist mult mai mult decat v-ati imagina in a-si gasi publicul potrivit, poate dezvolta modul in care ascultam si apreciem muzica etc.

In episodul de astazi:

1. Scrutand Google-ul in cautare de recenzii noi si interesante am gasit un site cu un scop bine definit: “Misiunea noastră este de a contribui la dezvoltarea culturii electronice prin analiza sunetelor, comportamentelor și conceptelor din sfera muzicii electronice.” Aflu din istoricul publicat pe site ca exista din 1999, probabil unul dintre putinele (poate unicul?) site-uri muzicale atat de longevive. Are o sectiune intreaga dedicata recenziilor: http://www.techno.ro/recenzii/lansari

1. Intr-o buna zi, cam acum vreun an m-am ‘impiedicat’ de o recenzie scrisa de Dan Byron. Mi-a placut mult, mi s-a parut oarecum ironic ca un artist scrie recenzii muzicale, in timp ce jurnalistii n-o prea fac. Dan a continuat cu recenziile, o face in continuare foarte bine, iata un exemplu aici: http://danbyron.ro/top-5-albume-din-2016/

1. Am apreciat intotdeauna recenziile semnate de Paul ‘Slayer’ Grigoriu, descendent cu acelasi nume al unui celebru pasionat de artisti si trupe, care a slefuit multi ani cultura muzicala a ascultatorilor de matinal Radio Romania. Chiar daca de multe ori subiectele recenziilor sale nu fac parte din zona mea de confort muzical, le recomand cu caldura. Cea mai recent publicata pe Maximum Rock, aici: http://maximumrock.ro/sincarnate-nomine-homini-recenzie-album/