ANCA LUPES

RECENZII MUZICALE CARE IMI PLAC [1]

M-am tot plans incolo si incoace ca nu se mai fac recenzii serioase de albume sau concerte. Prin “serioase” inteleg ca sunt scrise de oameni care au intai si intai o solida cultura muzicala, care pot judeca muzica prin prisma experientei in auditii muzicale (poate si in crearea sau interpretarea muzicii) si prezenta la concerte, care pot face referinte culturale menite sa-si poarte cititorii intr-o calatorie muzicala care sa le dezvolte propriul bagaj de cunostinte in domeniu. Recenzii scrise cu har si care folosesc un lexic bogat, in care atat laudele cat si criticile se sprijina pe argumente pertinente.

Dar pentru ca, nu-i asa, in loc sa te plangi mai bine cauti o solutie, m-am decis ca in fiecare saptamana sa va propun cateva recenzii pe care le voi cauta (sau care ma vor gasi ele pe mine) pe net.

De ce oare fac un astfel de demers (exprimare pretentioasa pentru “de ce imi pierd timpul cu asta”)? Pentru ca eu cred cu tarie ca o recenzie bine scrisa poate indrepta un om intr-o directie muzicala pe care n-a cercetat-o pana acum, poate folosi unui artist mult mai mult decat v-ati imagina in a-si gasi publicul potrivit, poate dezvolta modul in care ascultam si apreciem muzica etc.

Gata cu introducerea, iata recenziile pe care vi le propun astazi:

100 piese esențiale în 2016 [30 – 01] care vine la pachet cu 101 piese esențiale în 2016 [64 – 31]. Le gasiti, impreuna cu alte scrieri interesante pentru orice ‘degustator’ de muzica, pe blogul Eclectic FM care apartie unui radio online creat si intretinut de Mihai Dinu care, desi plecat (vremelnic, sper) din FM, si-a pus semnatura pe mai multe playlist-uri “on air” – Guerilla, Gold FM, RFI si cel mai recent Radio 7.

Orice de pe blogul Arta Sunetelor. Cele mai recente la categoria ‘albume’ se refera la albumului lui Jurjak, Lemon Blues si la controversatul Change Or Die semnat de Damian Draghici si invitatii lui.

Midnightburst.ro este un blog scris cu profesionalism de un alt roman absolvent de Berklee College Of Music (sectia Music Marketing), Adrian Coleasa. Recenziile sunt impartite pe categorii: muzica si live.

Enjoy! 🙂

Credit foto: scaruffi.com