ANCA LUPES

DAR DACA RADIO NU E… AVEM ONLINE-UL

5 MODALITATI PRIN CARE SA-TI PROMOVEZI PIESELE CATRE MILIOANE DE ASCULTATORI FARA AJUTORUL UNUI RADIO

Am parafrazat in titlu o piesa mai veche care spunea: “Dar unde dragoste nu e/Nimic nu e” pentru ca inca se mai ‘plange’ in anul 2017 ca o piesa sau alta nu intra pe radio si din cauza asta “n-am succes”.

Ca sa ma leg de un alt post pe care l-am scris recent, diferenta dintre succes si frustrare sta in cum pui intrebarea. Iar intrebarea corecta in cazul asta nu este “de ce nu intra piesa la radio” ci “cum sa fac sa-mi promovez piesa catre cat mai multi ascultatori”. Pentru ca vreau sa va vand un secret pe care l-am desprins din prezentarile pe care le face Dan Fintescu la cursul meu, Industria Muzicala Explicata, pe tema relatiei dintre artisti si radio. O piesa cu buzz mare in online are sanse foarte mari si sa atraga atentia unui playlistar de radio care sa decida sa o adauge in program.

Ce inseamna “buzz mare in online”? Adica sa aiba ascultari si vizualizari multe pe Soundcloud, Shazam si YouTube. Iar asta nu este de nerealizat. Iata si pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a obtine buzz.

O sa pornesc de la premiza ca ai un produs muzical cat mai bun posibil: compozitie, orchestratie, interpretare, mix&master. Ca nu ai facut nici un fel de rabat de la calitate. Asta este cel mai important pas. O productie buna e ca fundatia unei case. Daca fundatia e solida, poti construi pana la cer. Daca nu, te multumesti cu parter si o mansarda. 😉

De asemenea, imi imaginez ca esti deja pe toate platformele importante pentru muzica: Soundcloud, YouTube, Shazam si ca esti la zi cu Social Media (ai profil/pagina macar Facebook, Instagram si Snapchat).

Daca toate acestea sunt rezolvate, iata mai jos cinci idei despre cum ai putea sa faci sa-ti prezinti piesa catre zeci sau sute de mii de oameni.

  1. YouTube Music Promotion Channels – canale de YT care incarca muzica selectata. De cele mai multe ori sunt organizate pe genuri muzicale, dar exista si canale care combina genuri complementare sau care difuzeaza orice gen muzical. Avantajul acestor canale este ca primesc muzica de la artisti independenti. Unele dintre acestea au numere record de abonati (chiar si peste 5 milioane), ceea ce e greu de obtinut, chiar si pentru un radio. Gasesti aici o lista cu 15 dintre cele mai bune astfel de canale si cu adresele de mail unde poti lua legatura cu reprezentantii lor.
  2. YouTube Playlists – Nu te sfii sa-ti faci pe propriul canal playlist-uri cu piese favorite si foarte celebre din acelasi gen muzical intre care poti usor strecura si propriile productii. Daca playlistul creat va fi apreciat si ascultat de fanii celorlalte trupe din lista, si piesele tale vor putea fi auzite de un numar mai mare de potentiali fani decat ar putea atrage doar prin simpla incarcare pe canalul tau. Si uite asa te poti transforma intr-un radio… mai mic.
  3. Vloguri si vloggeri – se pot transforma in promotori de muzica foarte puternici pe segmentul lor de audienta. Asa ca daca ti se pare ca unul apreciaza genul de muzica pe care il faci, sau ca se adreseaza unei audiente care ar putea sa te placa (muzical vorbind), ia-ti inima in dinti si scrie-i. Ce ai de pierdut? Iata aici topul vloggerilor romani, cu audiente si domenii de specializare.
  4. Bloguri si Bloggeri – acceasi poveste ca si cu vlogger-ii si iata si lista aferenta. Trimite-le piesa/videoclipul si roaga-i s-o asculte si, daca le place, s-o promoveze. Sunt putine bloguri de muzica – eu stiu doar doua – Blog de Rocker si Forever Folk, dar poate gasesti tu mai multe. Pana atunci, incearca cu blogurile generaliste sau cu alte specializari. Si fashion-ul si mancarea dar si gadget-urile merg foarte bine cu o muzica potrivita. Muzica poate fi propusa si promovata de influenceri din toate zonele.
  5. Soundcloud channels – pe Soundclud exista acele “repost channels” care promoveaza muzica de diverse genuri. Cu alte cuvinte, dupa ce ai incarcat o piesa pe contul tau de Soundclud, poti lua legatura cu cele care ti se potrivesc (muzical vorbind) pentru a-i determina sa o reposteze pe canalul respectiv. Iata aici o lista cu 50 dintre ele, care contine, la final, un link pentru o lista cu inca 50. Multe dintre aceste canale sunt organizate in retele, cu un following total de mai multe milioane de abonati. Acum exista si un feature al Soundcloud – Hypeddit – care sa iti faciliteze accesul catre aceste canale.

Fii creativ si, cu intrebarea corecta in minte, cauta, cerceteaza, citeste despre ce modalitati inedite de promovare ai mai putea folosi. Experimenteaza. Ce daca nimeni nu a mai incercat ideea care tocmai ti-a venit? Poate e extraordinara si ii poate ajuta si pe altii. Succes! Si mai lasa-l incolo de radio. 🙂

sursa foto: www.forusnotthem.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *