UA-70778644-2
ANCA LUPES

“CUM SA FAC SA REUSESC?” INTREBAREA DE MILIOANE… DE DOLARI

Citeam zilele trecute un articol despre Kickstarter cand mi-a sarit in ochi urmatoarea informatie: “In primii 10 ani din cariera [Perry Chen, inventatorul crowdfunding-ului si fondatorul Kickstarter] fusese artist si muzician; apoi a inventat crowdfunding-ul – ceea ce i-a adus un loc in lista celor 100 Cele Mai Influente Persoane a revistei Time din 2013.” Un articol din Forbes din septembrie 2015 estima valoarea campaniilor finantate prin platforma la 540 mil $ in ultimele 12 luni. Avand in vedere ca platforma opreste 5% din valoarea finantarilor… din asta rezulta ca vorbim despre un business care depaseste 100 mil $ pe an.

Mi-am amintit pe loc de un alt muzician care a creat un business de mai multe milioane de dolari – Derek Sivers si al sau CD Baby pe care l-a vandut pentru 22 mil $. Derek a fost muzician profesionist din 1987 pana in 1998 cand a fondat CD Baby incercand sa-si vanda CD-urile sale si ale unor prieteni pe propriul website. CD Baby a devenit cel mai mare vanzator online de muzica independenta, cu vanzari de peste 100 mil $ pentru mai bine de 150.000 artisti.

Ce au in comun cele doua personaje? Faptul ca amandoi au crescut business-uri de milioane de dolari incercand doar sa-si rezolve problemele proprii. Perry s-a gandit cum ar putea un muzician independent sa obtina finantare pentru proiectele sale, iar Derek a cautat o solutie prin care un muzician independent sa-si poata vinde singur muzica pastrandu-si totodata drepturile.

Un alte exemplu, tot din domeniul muzical: Amanda Palmer. A lansat o campanie pe Kickstarter pentru 50.000$ si a obtinut in jur de 1,2 mil $ dupa care a lansat o carte – “Arta de a cere” care a devenit un best seller in lista Times Magazine.

Toti trei si-au pus intrebarea corecta: “cum sa fac sa reusesc sa rezolv aceasta problema?” si nu cea pe care si-o pun majoritatea: “de ce nu reusesc sa rezolv aceasta problema?”

Pentru ca variantele de raspuns la intrebarea “cum sa fac” sunt solutii (mai bune sau mai putin bune) pentru problema ta, in timp ce variantele de raspuns la “de ce nu reusesc” sunt de cele mai multe ori descurajante: “nu pot”, “nu sunt in stare”, “cineva ma impiedica” etc si nu fac decat sa adune frustrari.

 

 

In imagine Amanda Palmer – [Image by Jim Cooke] www.gawker.com

One thought on ““CUM SA FAC SA REUSESC?” INTREBAREA DE MILIOANE… DE DOLARI

  1. Pingback: DAR DACA RADIO NU E… AVEM ONLINE-UL - ANCA LUPES

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.