UA-70778644-2
ANCA LUPES

UNDERGROUND-UL FACE SOLD-OUT

Imi place mult sa vad afise ale artistilor romani cu streif “sold out” pe ele, cand insa se refera la trupe din underground, ma bucur si mai tare. Iar cand doua dintre ele au loc in aceeasi saptamana sunt chiar fericita.

Primul dintre cele doua evenimente despre care vreau sa vorbesc a fost OVERGROUND NIGHTS #2, care a avut loc in Fratelli Studios pe 19 februarie cu urmatorul line-up: The Amsterdams, byron și Robin and the Backstabbers.

Biletele au fost 40 lei in presale si 50 de lei dupa aceea.

Ii stiu pe cei de la Overground Management, roster-ul lor este format in totalitate din artisti de aceasta categorie. Mi-am adus aminte de discutia avuta cu Codrut Dumitrescu si Iulia Pop la putin timp dupa tragedia de la Colectiv cand inchiderea majoritatii locurilor de cantat le-a redus de pe o zi pe alta, practic, numarul concertelor din noiembrie si decembrie 2015 cu 95%. Nu erau foarte fericiti, va imaginati, si cautau febril solutii pentru a remedia situatia.

Probabil ca, asa cum zice vorba ceea “nevoia il invata pe om”, vazand cum scad vanzarile pe zi ce trece (80% scadere pe ultimul trimestru – totul in urma inchiderii majoritatii locatiilor) Codrut Dumitrescu si echipa Overground au inceput sa caute solutii.

Una dintre ele a fost transformarea clubului Fratelli in sala de concerte rock. “Pentru ca acolo programasem lansarea byron care nu a mai putut avea loc in lumina evenimentelor de la Colectiv, ne-am gandit sa facem mult mai mult decat atat” spune Codrut. “Mai existase o tentativa, a altui promoter, acum vreun an jumatate, fara prea mult succes, asa ca cei de la Fratelli nu erau foarte convinsi ca o sa reusim. Bine, nici noi” mai adauga Codrut, acum cu un zambet in coltul gurii. Cu toate astea au pornit la drum cu Overground Nights #2 la mijlocul lui ianuarie.

Au urmat cinci saptamani de campanie promo in care au facut tot ce se putea face cu un buget redus: parteneriate media, prezente live ale artistilor in programe radio si TV, campanie online si Facebook la greu (inclusiv ads). Coduri de reducere pentru numar mare de bilete vandute, the works.

Nici lor nu le-a venit sa creada cand, cu o zi inainte de concert s-au trezit ca biletele se epuizasera. Pe 19, pe pagina evenimentului de pe Facebook curgeau deja intrebarile “mai are cineva in bilet in plus”?

Am fost la concert, aproximativ 1000 de oameni (cifra confirmata si de vanzarile de bilete) au umplut Fratelli Studios. Ca o observatie personala, imi plac limitarile care au venit odata cu noile reglementari ISU, clubul era plin fara sa fie inghesuiala, adica fix atat cat sa ai un concert de succes iar oamenii sa se simta si confortabil.

Urmeaza Overground Nights #3 cu Otherside, Lucia si Golan pe 18 martie. Mult succes!

overground sold out

 

A doua zi, 20 februarie, mi-a intrat in newsfeed un mesaj venit de la organizatorii concertului Vita de Vie 20 de ani. Spunea ca mai sunt 100 de bilete pastrate special pentru cei care s-au plans ca nu au reusit sa-si cumpere online dar doresc sa vina la concert. Se preconiza un nou concert Sold Out.

Vita de Vie este mainstream-ul underground, daca pot sa spun asa (si iata ca pot, cum ar zice un vechi prieten). Cum si cand au trecut astia 20 de ani, nu imi dau seama. Dar faptul ca o trupa underground sarbatoreste anii astia de cariera, in Romania, este un fapt datator de speranta. Zic si eu. Nu o sa insir aici motivele pentru care Vita a rezistat 20 de ani, e clar insa ca ele includ – dincolo de calitatea muzicii – profesionalism, consecventa si un gen de branding instinctiv al lui Adi Despot care a functionat perfect. Asa cum s-a putut vedea si dupa Colectiv, Adi are potential de rock idol, fiind investit cu incredere, iubit si respectat de o multime de romani, mult dincolo de aria fanilor Vita de Vie.

De ceva timp toate aceste atribute ale trupei s-au intalnit si cu o echipa care sa stie sa le puna in valoare – Dark Side Booking Academy. Am stat de vorb si cu Catalin Davidescu de la Dark Side si am aflat ca s-au vandut undeva spre 1600 bilete. Concertul a fost sold out in ziua in care a avut loc. Am fost si aici, am apreciat organizarea foarte buna (am ajuns inaintea recitalului VdV, am intrat in aproximativ 30 de secunde (pentru ca m-am intalnit cu Mugurel Vrabete/Holograf si m-am oprit sa-i dau binete) productia tehnica impecabila si faptul ca (din nou!) locul era plin dar fara sa fie inghesuiala. Ajungeai foarte usor dintr-o parte in alta a Arenelor fara sa calci pe nimeni pe picioare.

Campania de promovare a durat 2 luni si a fost in mare parte structurata la fel ca si cea de la Overground Nights – parteneriate media pe radio, TV si online, mult Facebook si anunturi pe plasmele din piata Unirii.

Pentru toti cei care nu au putut ajunge la concert din varii motive, a existat o ransmisiune live pe internet. Organizatorii nu stiau inca cifrele de trafic, insa au primit peste 4700 de like-uri, de unde deduc ca au avut mult mai multi privitori.

 

VDV20

Am dorit a scriu acest articol din doua motive. Primul – pentru ca foarte rar sunt mentionati oamenii din spatele succesului unui artist. Cel de-al doilea – pentru ca, vorba lui Andrei Vulpescu, vizionarii construiesc, nu stau pe margine sa-si planga de mila.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.