UA-70778644-2
ANCA LUPES

CE STIM DESPRE CIFRELE INDUSTRIEI DE INREGISTRARI MUZICALE DIN 2015

Raportul IFPI (International Federation of Phonographic Industry) pentru anul 2014 anunta o scādere a veniturilor totale ale industriei cu 0,4%, dar cu speranta de imbunatatire, salvarea venind dinspre comertul digital. 2015 vine sa intareasca aceasta speranta

Asa cum se arāta in acest raport, in 2014, pentru prima oara, vanzarile digitale ajung la aceeasi cota de piata cu vanzarile traditionale: 46%. Veniturile din streaming ating o cota de piata de 23% si sunt in continua crestere.

In total, veniturile din digital inregistreaza o crestere de 6,9% fata de 2013. Abonamentele la serviciile de streaming cresc cu 39% fata de anul trecut iar numarul de abonati cu 46,4%, in timp ce downloadurile scad cu 8%.

Pentru anul 2015, si anume prima sa jumatate, cifre relevate vin din Statele Unite – din raportul Nielsen. Intrucat SUA ramane prima piata muzicala a lumii, probabil ca cifrele la nivel mondial vor urma acelasi trend.

Asa cum prevedea si raportul IFPI, streaming-ul a crescut ajungand la valori duble fata de anul trecut. Interesant este splitul de crestere intre streamul audio (crestere de 74,2%) si cel video (crestere de 109,2%).

Cel mai bine vandut album ramane 1989 al lui Taylor Swift care mai adauga putin peste 2 milioane de unitati celor peste 3,6 milioane vandute anul trecut.

Cu toate acestea, vanzarile de albume scad in SUA cu 4%, 2015 fiind totusi un an “bun”, cu cea mai mica scadere din ultimii ani.

Vanzarile combinate (albume + TEA* + SEA**) cresc insa cu 14,2% (cu SEA reprezentand 76% din vanzarile totale, cu o diferenta de 23,1% fata de anul trecut).
In total veniturile SEA (~90 mil) sunt aproape egale cu veniturile din vazarile de albume (~53 mil) si TEA (~53mil) combinate.

Albumele fizice isi continua declinul in vanzari (de la aprox 67 mil in 2014 la 12 mil in 2015) cu CD-urile inregistrand o scadere de 10% in timp ce vinilurile cresc in continuare – in 2015 cu 38,4% (totalizand 5,6 milioane de unitati).

Aceste cifre releva cateva lucruri interesante despre comportamentul consumatorilor de muzica – sunt extrem de prezenti in online, nu mai doresc sa detina muzica, ci doar sa o asculte, sa o vada (videoclipuri), cumpara produs fizic mai mult ca pe un obiect de colectie.

Pentru ca nu e clar cat din aceste sume ajunge la artisti, concertele vor ramane si in perioada urmatoare principala sursa de venituri pentru acestia. In SUA in 2014 s-a observat o crestere masiva a numarului de concerte, in special pe stadioane – cosiderata intr-un articol din Billboard ca cea mai mare crestere in ultimii 20 de ani. Posibil ca trendul sa se fi mentinut si in 2015.

                                                 
* TEA (track equivalent albums; in romaneste: albume echivalente) considera fiecare 10 copii vandute ale unui single, echivalente cu vanzarea unui album.

** SEA (streaming equivalent albums; in romaneste: streaming echivalent) – echivaleaza numarul de streamuri ale unui cantec care valoreaza in total cat costul mediu al unui album (stabilit in US la 7,50$) cu vanzarea unui album. Ca idee, in 2014, cand valoarea medie a unui stream/piesa a fost 0,005 USD, 1500 streamuri au echivalat cu vanzarea unui album.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.